Metabolični trening je visokointenzivni trening, ki temelji predvsem na anaerobnem treningu z minimalno pavzo med samo izvedbo vaj. Takšen koncept treninga lahko izvajamo tako v fitnesu, kot tudi v aerobični dvorani, lahko se izvaja z lastno težo ali z raznimi rekviziti. Metabolični trening skozi vaje pripelje telo do maksimuma. Sam cilj takšnega treninga je, da pospešimo delovanje metabolizma, pridobimo mišični tonus in izgubimo odvečno maščobo.

Takšen koncept treninga ima številne prednosti. Za izgubljanje odvečne maščobe je vsekakor najefektivnejši. Seveda pa moramo vedeti, da je pri takem konceptu pomembna pravilna izvedba vaj, saj drugače lahko pride do mikro poškodb, katere lahko prinesejo več škode kot koristi. Kar se same zahtevnosti tiče, je primeren tako za začetnika, kot tistega, ki trenira že vrsto let, saj je povsem prilagojen posamezniku. Seveda bom poudarila še enkrat je pomembno, da posameznik že zna delati kompleksne vaje kot je recimo počep ali izpadni korak, da pri hitrih ponovitvah, kot si sledijo tukaj ne pride do poškodb.

Kalorična poraba med 30-minutnim metaboličnim treningom je od 500 do 700kcal, kar pa je še bistveno je to, da se hitrost metabolizma poviša med 10-25 odstotki v nadaljnih 24-48urah. Seveda je pomembno tudi, kaj potem po treningu zaužijemo. Princip tega je, da šokiramo telo z oksidativnim dolgom ter se tako poviša potreba po regeneraciji mišic. Bolj kot telo med samimi intervali pripeljemo do maksimuma, dlje časa bo potrebovalo, da ponovno vzpostavi homeostazo oziroma ravnovesje. Poviša se tudi srčno-žilna kapaciteta.

Rezultati teh treningov so hitro vidni, seveda če se jih izvaja redno oziroma vsaj dvakrat tedensko. Vemo, da je sedaj čas, ko želimo pred poletjem izgubiti tistih nekaj kilogramov, ki so se nam morda nabrali čez zimo. In ravno takšen način treninga velja za enega najboljših za hitro izgubo odvečne maščobe, seveda predvsem zato, ker povečuje uporabo odvečnih maščob v mirovanju.